09 november 2009

Diskriminering på högsta nivå!

Jag har separerat och i dagarna flyttar jag till mitt nya boende. Jag kommer alltså bli ensam-stående-varannan-vecka mamma.
Alltså det blir jag och mina två barn... alltså så kommer min familj bestå av mamma och två barn. En mysig lite familj.

I dag kom jag in på Willys och ser till min förtjusning att de har börjat sälja chockladkalendrar. DET vill jag köpa till mina barn.

Men förtjusningen dalade när jag såg motiven på just dessa billiga för 9 kr. Det var tomte med sina renar (gulligt), en utegran med snö på och ljusslingor (fint), men huvudmotivet var ett hus med ett fönster och i fönstret så såg man en sjungande familj, alltså mamma och PAPPA och två barn.

Fattar ni, min barn kommer ju att få en traumatisk känsla varje dag de ska öppna en lucka och få sin lilla figurformade chockladbit.

Om någon hittar en chokladkalender med mamma och två barn, helst två pojkar, så tipsa!!

2 kommentarer:

  1. Har inte tänkt på det så, men visst har vi en slags kärnfamiljnorm som är lätt diktatorisk.

    SvaraRadera
  2. Kommer gå skitbra det där, kalender eller inte. =)

    //Skilsmässobarn och plastpappa.

    SvaraRadera